Plante samling



Kender i det, hvor man egentlig ikke skal købe noget, men går derfra 
med en masse, eller lysten til det? 

Jeg var fornyeligt i Plantorama - her købte jeg denne fine fiskebensplante. 



Den hedder Calathea. Den har den fineste farve, på bagsiden af bladene. 
På oversiden af bladene, har den de fine mørkegrønne aftegninger. Derudover
har den det sjove ved sig, at den følger en døgnrytme. Om dagen er dens blade 
helt udfoldet og om aften folder den sine blade sammen. Og så renser den luften!








Vi har hovedsagligt, grønne planter herhjemme. De er nemme at holde, og man 
skal ikke gå, og samle visne blomsterblade op, hele tiden. 
Bevares vi har da lidt, orkideer rundt omkring, men blomsterne holder vi ude i 
haven! Altså ud over dem, der kommer på kaktusserne!

Jeg tror, at jeg fik min første kaktus, da jeg var omkring de 10-12 år. 
De er da heller ikke til at stå for!

/Kristine 

Kommentarer

Populære opslag